Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Facebook HFS
11. ŠKOLA MEDIJSKE KULTURE Dr. ANTE PETERLIĆ
11. ŠKOLA MEDIJSKE KULTURE <i>Dr. ANTE PETERLIĆ</i>
Programi videoradionica

Programi videoradionica upoznaju polaznike s jednim od načina rada s učenicima u filmskoj ili video družini i obuhvaćaju praktičan rad na ostvarenju dokumentarnog, igranog ili animiranog filma (videa) od ideje do realizacije.

Planirano je šest skupina polaznika, svaka opredijeljena za rad u jednoj videoradionici. Radionica animiranog filma podijeljena je na dvije manje skupine.

POLAZNE RADIONICE

  • dokumentarni film
  • igrani film
  • tv-reportaža
  • animirani film (a. i b. – dvije skupine)
  • metodička radionica za učitelje medijske kulture (novi program)

SPECIJALIZIRANE RADIONICE

  • kamera i snimanje
  • montaža
  • scenarij u filmu
  • radiofonija
  • postprodukcija zvuka
  • digitalna fotografija (novi program)

Planirani broj polaznika je najviše 12 SUDIONIKA u svakoj radionici (osim u radionici za animirani film gdje je moguće primiti do 20 polaznika - u svakom predloženom stupnju po 10), a program svake radionice raspoređen je u devet radnih dana (cjelodnevni rad).

NASTAVNICI I NASTAVNI PROGRAMI VIDEORADIONICA

1, 2. i 3. PROGRAM ZA VIDEORADIONICE ZA DOKUMENTARNI, IGRANI FILM I TV-REPORTAŽU

Autor i voditelj Radionice za dokumentarni film: Damir Čučić, filmski redatelj
Stručni suradnici: Dragan Marković i Hrvoje Mršić
Tema radionice: ZNANSTVENO-POPULARNI FILM

Autorica i voditeljica Radionice za igrani film: Snježana Tribuson, filmska redateljica
Stručni suradnici: Branko Linta i Vjeran Pavlinić

Autor i voditelj Radionice za TV-reportažu: Dražen Ilinčić, filmski kritičar i TV-novinar
Stručni suradnici: Darko Drinovac i Igor Kožić

Predavanja:

  • Osnove videostvaralaštva (izražajna sredstva)
  • Osnove videotehnike (osnovni uređaji i principi rada)
  • Temelji dramske strukture
  • Od lika do priče
  • Scenarij i knjiga snimanja
  • 'Objektivnost' dokumentarnog filma. Film i zbilja
  • Razlike između dokumentarnog filma i filmske reportaže
  • Stil, konstrukcija i drama u igranom filmu
  • Otkrivanje novog (eksperimentalni i videoart-filmovi)
  • Odabrani primjeri

Odabrani primjeri

Praktični rad:

  • Od ideje do knjige snimanja
  • Snimanje dokumentarnoga filma, igranoga filma i TV-reportaže
  • Obrada snimljenog materijala (slikovna i tonska montaža)
  • Projekcija i analiza snimljenih radova

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture)

4. PROGRAM ZA VIDEORADIONICU ZA ANIMIRANI FILM

Autor i voditelj radionice: Edo Lukman, dugogodišnji voditelj Škole animiranog filma u Čakovcu
Stručni suradnici: Jasminka Bijelić Ljubić i Vjekoslav Živković

a) početnička skupina

  • objašnjenja osnova animacije i animacijska tehnika
  • upoznavanje s videoračunalnom opremom, potrebnom za rad na animiranom filmu
  • priprema projekta (ideje, rad na scenariju, odnosno knjizi snimanja)
  • rad na animaciji (u pravilu crteži na papiru), svaki polaznik radi individualno svoj dio filma
  • snimanje crteža, (eventualno računalna obrada crteža)
  • montaža (računalo)
  • snimanje glazbe i zvučnih efekata (računalo)
  • analiza snimljenoga filma

b) napredna skupina

Program rada ove skupine također se temelji na individualnom radu svakog polaznika, s time da će se animacijska tehnika odabrati prema predznanju polaznika. Težište rada ove skupine je na detaljnijem upoznavanju s videoračunalnom opremom, odnosno programima potrebnim za realizaciju animiranih filmova.

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture)

5. METODIČKA RADIONICA ZA UČITELJE MEDIJSKE KULTURE (NOVI PROGRAM)

Metodička radionica za učitelje medijske kulture nova je radionica u Školi medijske kulture. Pokrenuta je za učitelje razredne nastave, predmetne nastave (učitelje hrvatskoga jezika u osnovnim i srednjim školama) te učitelje na visokoškolskim učilištima koji studentima predaju medijsku kulturu.

Medijska je kultura područje predmeta hrvatski jezik. Ova radionica omogućuje učiteljima osposobljavanje za metodičku prilagodbu medijskih sadržaja uzrastu djece kojoj predaju.

Predavanja i praktičan rad Metodičke radionice mogu slušati polaznici, učitelji, koji su odslušali predavanja Prvoga stupnja Škole medijske kulture ili su tijekom svoga školovanja odslušali kolegij Osnove teorije filma. Ta su teorijska znanja ishodište za metodičku prilagodbu medijskih sadržaja u nastavi medijske kulture.

Autor i voditelj: prof. Krešimir Mikić
Stručni suradnici: Josip Grozdanić, Melita Horvatek Forjan, mr. Bruno Kragić, Mirjana Jukić, dr. Berislav Majhut, dr. Hrvoje Turković, Marina Zlatarić

Predavanja:

  • 1. Mediji, medijski pedagog, medijska kultura
  • 2. Metodički pristupi nastavno medijskom programu
  • 3. Metodički pristup mediju filma i televizije - strukturalni
  • 4. Metodički pristup mediju filma i televizije - literarno-dramski segment
  • 5. Metodički pristup mediju filma i televizije -žanrovski
  • 6. Metodički pristup mediju filma i televizije -povijesni
  • 7. Metodički pristup mediju filma i televizije -autorski
  • 8. Metodički pristup mediju filma i televizije - sociološki
  • 9. Film i književnost (sličnosti i razlike) - adaptacije
  • 10. Film i kazalište (sličnosti i razlike) -gluma
  • 11. Interpretacija filma, TV emisije
  • 12. Metodički pristupi novim medijima (rač. igre, Internet, digitalna fotografija)
  • 13. Primjena videotehnologije (kamere) u nastavi medijske kulture
  • 14. Dječje videostvaralaštvo i medijska kultura
  • 15. Nove tehnologije i budućnost filma
  • 16.Medijska kultura kao izvan nastavna aktivnost
  • 17. Kako odabrati filmske primjere za nastavu medijske kulture

Praktični rad:

  • 1. Metodička obrada dokumentarnog filma
  • 2. Metodička obrada igranog filma
  • 3. Metodička obrada animiranog filma
  • 4. Metodička obrada reklame i glazbenog spota
  • 5. Metodička obrada filma za djecu
  • 6. Metodička obrada dječjeg filma
  • 7. Kako, kada, zašto primijeniti kameru u nastavi medijske kulture?
  • 8. Metodička obrada ostalih medija (radio, internet, strip, računalne igre, kazalište...)

6. PROGRAM ZA SPECIJALIZIRANU VIDEORADIONICU ZA KAMERU I SNIMANJE

Autor i voditelj radionice: Boris Poljak, filmski i TV-snimatelj
Stručni suradnici: Dinka Radonić i Jere Gruić

Teorijski i praktični rad s polaznicima. Teorijski rad se sastoji od ciklusa predavanja i demonstracija koja obrađuju određene snimateljske teme (svjetlo, kompozicija, pokret kamere…), dok kroz praktični rad polaznici, vježbajući s kamerama, svladavaju određene snimateljske vještine prethodno objašnjene na predavanjima.

Svake godine radionica se detaljnije bavi jednom snimateljskom temom, na što se posebno pazi prilikom izrade kratkoga filma na kojemu sudjeluju svi polaznici.

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture)

7. PROGRAM ZA SPECIJALIZIRANU VIDEORADIONICU ZA MONTAŽU

Autor i voditelj radionice: Ivana Fumić, filmska montažerka
Stručni suradnici: Marin Juranić i Matija Klasić

Predavanja

  • Uvod i razgovor o filmskoj montaži
  • Pregled tehničkih oblika izvedbe
  • Zašto postoje pravila u montaži?
  • Odnos filmskih stilova i montaže

Praktični rad

  • Stvaranje montažnih vježbi iz raznog pripremljenog materijala
  • Montažno oblikovanje materijala

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture).

8. PROGRAM ZA VIDEORADIONICU FILMSKOG SCENARIJA

Autor i voditelj radionice: Goran Tribuson, književnik i scenarist

Predavanje

  • Od ideje do scenarija: načela pisanja scenarija i oblik scenarija

Praktični rad

  • Pisanje scenarija (po skupinama od dva polaznika)

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture).

9. PROGRAM ZA RADIONICU ZA RADIOFONIJU

Autorica i voditeljica radionice: Vedrana Vrhovnik, radijska redateljica
Stručna suradnica: Anka Savić

Teme

  • uvodno upoznavanje sa svrhom radionice, razgovor o radijskim žanrovima, uvod u montažu zvuka
  • preslušavanje snimljenog materijala, razgovor o radiofonskoj obradi snimke
  • izbor snimki za radiofonsku obradu (svaki polaznik odabire jednu snimku) izbor zvučnih efekata i glazbe
  • montaža uz pomoć tehničke osobe samostalno montiranje zvuka i glazbe u postojeću snimku
  • preslušavanje završnih radiofonskih snimki
  • svi polaznici zajedno montiraju završni radiofonski kolaž kao prezentaciju radionice

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture).

10. PROGRAM ZA RADIONICU ZA POSTPRODUKCIJU ZVUKA

Autorica i voditeljica radionice: Dubravka Premar, montažerka zvuka i glazbena voditeljica
Stručni suradnik: Nikola Bišćan, Hana Deželić i Ivana Rogić

Teme

  • uvod u osnove postprodukcije zvuka
  • upoznavanje s opremom potrebnom za rad
  • odabir muzike i zvučnih efekata (za postojeće materijale)
  • montaža i sinkronizacija odabranih zvukova
  • analiza obrađenih vježbi

POSEBNI OBLICI RADA (zajednički program za sve polaznike Škole medijske kulture).

11. PROGRAM ZA RADIONICU DIGITALNE FOTOGRAFIJE

Autor i voditelj: prof. Krešimir Mikić
Stručni suradnik: Vedran Rapo

Predavanja:

  • Fotografija: između tehnike i umjetnosti
  • Fotografija i film (sličnosti i razlike)
  • Analogna i digitalna fotografija
  • Osnove digitalne tehnologije
  • Svjetlo i ekspozicija
  • Okvir, objektivi, kompozicija slike
  • Svjetlo i boja
  • Pristup fotografskom motivu
  • Temeljne fotografske teme
  • Naknadna obrada fotografije
  • Primjena fotografije u nastavi
  • Analiza fotografije

Praktični rad: fotografiranje po zadatku i slobodne teme, obrađivanje digitalnih fotografija
Posebni oblici rada: organizacija izložbe (prezentacije) polazničkih radova

VEZANE VIJESTI