22. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Kiša

Polaznici prvog stupnja seminara medijske kulture u ponedjeljak su slušali Silvestra Miletu, mag. hist. koji im je govorio o povijesti  filma, a zatim su Mirjana Jukić, prof. i Katica Šarić, mag. paed. soc. pričale i s polaznicima snimale o temama multimedije u teoriji i praksi, dok je na drugom Mario Kozina, litt. comp. obrazlagao sve o internetskom filmu, a poslije njega Marina Zlatarić, prof. predstavljala filmske projekte u svim područjima hrvatskog jezika.

Snimaju se zadnji kadrovi igranog filma Naslijepo, tamo na početku Gajeve, odmah iza kina, gdje glumica Hana Hegedušić strpljivo čeka, sad ne zna se je li prvu klapu  snimanja (tehničke pripreme traju uobičajeno dugo i potvrđuju staru istinu da je pri  snimanjima najduže čekanje, a najpotrebnije strpljenje) ili filmski susret s udvaračem koji već pola sata strpljivo drži u ruci u ružičasti papir umotan cvijet. Lijevo od Trga za stolom sjedi dio polaznika ŠMK i žustro raspravljaju neke stručne teme, a iza njih prolaze drugi sudionici Škole s kamerom i stativom i traže pogodan kadar. Sad je ono vrijeme Škole medijske kulture u kojem se snimanja polako završavaju, a nastupa doba montaže.

Drugu je godinu za redom voditelj radionice za montažu Tomislav Stojanović, nezavisni filmski i TV montažer, suvlasnik tvrtke Eclectica, član brojnih filmskih udruga, od filmskih i video montažera sve do kluba kolorista i postprodukcijskih profesionalaca, rođen u Gradištu blizu Županje, koji je bio član Studija kreativnih ideja u Gunji, pod vodstvom Josipa Krunića, gdje se uglavnom bavio montažom slike i zvuka u kratkim dokumentarcima te radio na brojnim dokumentarnim i igranim filmovima, mnogi ga pamte i kao kuštravog dječaka koji je bio sudionik prvih susreta Dječje filmsko i videostvaralaštvo u funkciji javnoga zdravstva u Motovunu i montirao prve tamo snimljene radove, na Školi medijske kulture bio polaznik radionica za montažu 2007., postprodukciju zvuka 2008. i kameru i snimanje 2009. te masterclassa filmske montaže u poljskom Lodzu, dobitnik nagrade dekana Akademije dramske umjetnosti za 2014. te nagrada za najbolju montažu 2015. godine, na International SEECS Short Film Festivalu, za film Priča o Mari (Story about Mare) redatelja Igora Šeregija odnosno na Early bird film festivalu za film Cvijeće (Flowers) redateljice Judite Gamulin, danas slavan i zbog montaže Srbenke redatelja Nebojše Slijepčevića, tih i smiren mladi čovjek pred kojim je tek najbolji dio posla kojim se bavi.  

Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić odvija se uz pomoć i potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, Hrvatske zajednice tehničke kulture, Društva hrvatskih filmskih redatelja, Hrvatske kinoteke, Hrvatskog državnog arhiva, Akademije dramske umjetnosti, Filmsko kreativnog studija Vanima, Grada Varaždina, Sveučilišta Sjever, odnosno nuSynergetica, HRT-a, medijske pismenosti.hr, dokumentarn!neta, Hine, Kulturpunkt.hr, srednja.hr, Agencije za elektroničke medije, Pučkog otvorenog učilišta  Varaždin i kina Gaj.

A od dugo najavljivane kiše nije baš bilo puno, i to se uglavnom događalo noću pa se ubrzo razvedrilo i dan  je bio sasvim lijep. Neka tako ostane i ovih nekoliko dana do završetka 22. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić.  

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

25.08.2020.