Trst, Jugoslavija u Klubu PFT-a

Ovog četvrtka, 20. lipnja u 21 sati u Klubu Pulske filmske tvornice (Stiglicheva 12) na programu je besplatna projekcija dokumentarnog filma Trst, Jugoslavija redatelja Alessia Bozzera. Film je mozaik sjajne arhive, duhovitih priča i svjedočanstava s obje strane granice, a centar je mitska Piazza Ponterosso u središtu Trsta i  - plave traperice.

Proces stvaranja filma putem videoveze poslije projekcije predstaviti će idejna autorica i scenaristica filma Wendy D'Ercole.

O filmu
Željezna zavjesa istočnog i zapadnog bloka se počela otvarati u Trstu - 1962. godine bilo je 2,6 miliona prelazaka. A 20 godina prije pada Berlinskog zida, do 1969, zabilježeno je 58 miliona prelazaka granice. Svi su bili iz ekonomskih razloga. Italijani su u Jugoslaviju dolazili zbog jeftinijeg benzina i prehrambenih proizvoda, a  Jugosloveni su u Italiju odlazili kupovati stvari koje im nisu bile dostupne u njihovoj zemlji. Svake subote, jugoslovenski kupci turisti su punili njihove radnje, ulice i trgove.

Šverc, emancipacija, geopolitika, moda  i uvod u neki novi svijet u kojem živimo danas.

O svojim doživljajima iz tog vremena u filmu progovara i mnoštvo javnih figura među kojima su Rade Šerbedžija, Željko Senečić, Slavenka Drakulić, Denis Kuljiš i Goran Bregović.

Alessio Bozzer: Trst, Jugoslavija/Trieste, Yugoslavia
Italija / Hrvatska / BiH, 2017., 62'

Scenaristica: Wendy D'Ercole
Snimatelji: Paolo Babici, Riccardo Dussi, Dubravko Ćuk, Edin Ajanović, Miodrag Stojičić
Montažer: Žarko Šuc
Obrada zvuka: Francesco Morosini AITS
Istraživači: Giampaolo Penco, Giualiana Carbi, Alessio Bozzer
Producent: Alessio Bozzer
Ko-producenti: Dominik Galić, Lejla Dedić
Produkcija: Videoest, Missart, Al Jazeera Balkans, HRT

Recenzije

“Trst, Jugoslavija” rijetko je dobro napravljen, ne odrađen, nego napravljen, dokumentarni film s temeljito urađenom domaćom zadaćom. Brdo arhivskog materijala u kojem će se, vjerujemo, mnogi i prepoznati, doista budi tu toplinu te je pretvara u nostalgiju. Duhoviti i topli film koji nas podsjeća na neka bivša vremena, doista je izniman.
Zoran Vitas, Večernji list

Beskrajni redovi autobusa parkiranih na rivi, ilegalne mjenjačnice, trgovci koji bi došli u banku s ogromnim vrećicama s novčanicama, brojna skladišta puna robe... Redatelj nam sve to govori u ovom iskrenom dokumentarcu izgrađenom na rijetkim arhivskim snimkama i intervjuima s onima koji se sjećaju ovog fenomena, kako Tršćanima tako i onima iz bivše Jugoslavije.
Giampiero Raganelli, Quinlan, Rivista di Critica Cinematographica

O redatelju

Alessio Bozzer rođen je 1975. u Trstu, diplomirao je industrijski dizajn na Politecnico di Milano, a od 1999. do 2003. radio je kao osobni asistent Enza Marija. Godine 2004. s Beatrice Mascellani i Marcom Minzom, osniva udrugu Terredarte, u sklopu koje uređuje i organizira izložbe i događanja, među kojima su retrospektivna izložba Ettorea Sottsassa "I Wonder Why" na Salone degli Incanti u Trstu 2007. Od 2006. producent je i direktor Videoest Trieste. Njegov prvi dugometražni dokumentarni film "Why a Film about Michele De Lucchi" nastao je 2013., a ušao je u selekciju festivala Arquiteturas u Lisabonu 2013., Milano Film Festivala 2013., Art Doc Rome 2013., Istanbul International Architecture Film Festivala 2013., FIFA Montréal 2014., Architecture and Design Film Festival New York, 2014. Nakon njega uslijedili su "100 anni dopo" ("100 Years Later") i "Guerra in montagna" (War in the Mountains) iz 2015. (nagrada za najbolji scenarij na Api Giulie Cinema 2015.).

Klub Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Zaklada Kultura Nova, Grad Pula i Hrvatski audiovizualni centar.

19.06.2019.