50. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva

Dobro društvo

U kišno i sumorno nedjeljno popodne, zadnjeg dana održavanja 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva, puno je vedrine unijelo javno izjašnjavanje članova žirija, po pravilima UNICA-e, o najboljim ostvarenjima ove godine.

Specijalnu diplomu dobili su petominutni eksperimentalni film Leviathan of desire samostalne autorice Petre Brnardić iz Zagreba, vizualna poezija nelinearne i asocijativne strukture nastao kolažnim principom, devetominutni eksperimentalni m.ocean Tonćija Bakotina, u produkciji Sensoria, Kaštel Sućurac, s makro snimkama morske površine i naglašenim efektima difrakcije i refrakcije svjetla, više od pedeset minuta dugi biografski (i autobiografski) dokumentarac Majči autora Josipa Lukića, u produkciji Akademije dramske umjetnosti Zagreb, o višednevnom i ponekad brutalno (raz)otkrivajućem razgovoru s majkom o djetinjstvu i odrastanju, propalim brakovima i drugim vezama, duhovnim i tjelesnim iskustvima, srećama i razočarenjima i jedini igrani film među završnih dvanaest, desetominutni Svaki dan poslije osam Filipa Zadre, u produkciji Akademije dramske umjetnosti Zagreb, o susretu mlade žene i muškarca srednjih godina koji je mogao završiti i ovako i onako.  

Treću su nagradu osvojili polusatni dokumentarac Doma za Božić autora Tomislava Đurinca, o izlasku iz ormara mladoga muškarca i suočavanju s obitelji netom nakon što je njegova homoseksualna veza propala, eksperimentalni Kartograf autorice Darie Blažević, u produkciji Kinokluba Zagreb, o sudbini jednog satelita koji luta svemirom i jedini animirani u finalnom odabiru, Paranoja paranoje autorice Katarine Jukić, u produkciji Zagreb filma, o svakodnevici koja može postati opsesija.

Druga nagrada pripala je devetominutnom dokumentarcu Kako je Tanja ostala sama autorice Mie Sidorov, u produkciji Udruge Restart, bajkovitom prikazu jedne djetinje uspomene iza koje se skriva duboka i dramatična priča i još jednom biografskom i autobiografskom obiteljskom dokumentarcu Svaki dan se rodi novi mustang autora Joze Schmucha, u produkciji Akademije dramske umjetnosti Zagreb i Kinokluba Zagreb, rašomonskom iskazu žene i muža o njihovoj propaloj vezi i razmišljanjima  sina koji lebdi između njih.

Ovaj je film dobio i nagradu publike, ovoga puta nazvanu po istaknutom autoru Kinokluba Zagreb iz šezdesetih („zlatnih“) godina prošloga stoljeća Ljubiši Grliću, dok je ove godine iznimna nagrada kritike, koju dodjeljuju polaznici radionice filmske kritike i analize Kinokluba Zagreb, nazvana po najproduktivnijoj autorici KKZ-a Tatjani  Ivančić, dodijeljena petominutnom radu Katerine Duda Gesta za Sisak, u produkciji Punta. 

Pobjednici su 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva devetominutni dokumentarni film 3. rujna 2015. autorice Sare Jurinčić, u produkciji Udruge Restart, o događajima tog dana koji se smiješaju u svojevrsni galimatijas, dokumentarni film Mjesto odakle vam pišem pisma, dug devet minuta i u produkciji Udruge Restart, autorice Nikoline Bogdanović, o rođačkim fotografijama koje sredinom pedesetih stižu iz Njemačke te Remiza autora Arona Kovačića, dokumentarac dug devet minuta i u produkciji Udruge Restart, o jednoj kišnoj noći, zvonjavi telefona i škripi tramvaja.

Iduća će se, 51. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva, održati od 22. do 24. studenoga 2019. godine u Splitu, u suorganizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kino kluba Split, točno deset godina od prethodne splitske. 41. revije.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

26.11.2018.