Filmska premijera

Crvena jabučica

Prvo je Nina Vađić, za svojih studentskih dana, volontirala u Dječjem domu Zagreb, kojeg svi kolokvijalno zovu Nazorova, pa se detaljno upoznala sa svime što se tamo događa, a posebno s općom željom djece da ponovo nađu izgubljenu obitelj. Onda je napisala knjigu Crvena jabučica (pokazalo se da je na obiteljskom stablu na kojem su sve jabuke zelene usvojeno dijete često baš, od milja nazvana crvena, najvrjednija jabučica) koja je s ilustracijama Ane Horvat nagrađena na prvom natječaju Piširiši koji je organiziralo Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, u dvije kategorije, za tekst i za ilustracije, a zatim je knjiga promovirana koncem rujna 2015. godine.

Još je trebalo naći pravu osobu koja bi omogućila de se ta ljudska priča prenese u medij animiranog filma i dodatno približi (ne)zainteresiranoj javnosti. Logičan je izbor  bila Maša Udovičić. Sad svejedno tko je koga našao.

Priča je posve jednostavna. Usvojena djevojčica Viktorija objašnjava kako obično nastaje obitelj, oslanjajući se na klasičnu definiciju o mladiću i djevojci koji se upoznaju, počnu izlaziti u kino i na večere, osnuju obitelj i nakon nekoliko godina se suoče s grubom životnom istinom da nemaju potomstvo. Stanu tražiti dijete na  bajkovitim mjestima poput kupusova na tržnici ili rodinih gnijezda, a naravno nemaju uspjeha.

Obrate se onda nadležnim službama o kojima znakovito progovaraju kadrovi u kojima su dobrohotne tete okružene brdima papira, formulara i dokumenata koje valja riješiti dok se ne nađe idealna kombinacija djeteta kojem treba obitelj i roditelja koji trebaju dijete. Često to traje strašno dugo.

O tom procesu progovara djevojčica Viktorija (optimistično nazvana pobjeda), o posebnosti svoje nove i prave obitelji, o upornosti i strpljenu, o tuzi i radosti, o tome kako ipak jednog dana zazvoni telefon i novi roditelji kažu Jabučice naša crvena, pa djevojčica zna da to na jeziku ljubavi znači Svim te srcem volimo.

Simpatije gledatelja posebno je privukla mlada Marta Mustapić koja je podarila glas liku Viktorije, jednako u hrvatskoj i engleskoj verziji filma, naglasivši (posve u duhu  vremena u kojem živimo) da joj je engleska bila bliža i zanimljivija.

Animaciju, scenarij i režiju potpisuje Ana Horvat, dizajn likova i scenografije djelo je Ane Kadoić, montažer je bio Marin Juranić dok je autor glazbe i majstor zvuka Dubravko Robić. Kompoziting ili kombiniranje vizualnih elemenata iz različitih izvora u jedinstvenu cjelinu kako bi se postigao utisak da su svi oni dijelovi iste scene, što se danas uglavnom radi digitalnom manipulacijom ali je sve počelo još davnih dana koncem Devetnaestog stoljeća, u samim počecima filma kada je majstor trik filma Georges Méliès, koji je između 1896. i 1913. snimio čak devetsto ostvarenja, među kojima je i slavni i nezaobilazni Put na Mjesec iz 1902., učinio prve korake, djelo je Maše Udovičić, koja je i producentica filma.

Premijera filma Crvena jabučica, u produkciji Luma filma, uz potporu Bold studija te zahvaljujući Hrvatskom audiovizualnom centru i povjereniku Bošku Piculi, Gradskom uredu za kulturu grada Zagreba i pomagačima u realizaciji Nenadu Laktašiću, Nataliji Mustapić, Borku Grujiću, Ivanu Zeliću, Scenarističkoj školi Palunko i Kreativnom laboratoriju 4 sobe održana je 10. veljače u prostorima Plesnog studija u Zagrebu.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

14.02.2018.