Zapis

Facebook HFS
56
2006
56/2006
KINO/KINA
Bogata jesen
Filmski programi u kinu Tuškanac

Ciklus indijskog filma održan je od 9. do 14. listopada 2006, a prikazano je šest indijskih filmova, snimljenih od 1986. do 1996. Program je sastavilo Veleposlanstvo Indije u Zagrebu, a zaokružuje pregled raznolikog indijskog filmskog stvaralaštva, od masala-filmova (koji su ime dobili po smjesi začina za slana jela, čaj ili voćne salate) s uobičajenom ljubavnom dramom i plesnim i pjevačkim sekvencama do art-filmova. Prikazani su Posjetitelj Satyajita Raya (1991), Zaboravimo, prijatelji Kundana Shana (1983), Mirch Masala Ketana Mehte (1986), Massey Sahib Pradipa Krishena (1986), Mammo Shyama Benegala (1994) i The Making of the Mahatma istog redatelja (1996). Program je realiziran u suradnji Veleposlanstva Indije, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Hrvatskoga filmskog saveza. Na svečanosti otvaranja govorila je Rada Šešić, velika poznavateljica indijskoga filma i kulture i predavačica indijskog filma na Sveučilištu u Amsterdamu, istaknuvši između ostalog da u Indiji svakoga dana četrnaest milijuna posjetitelja pogleda neki film.

Serija projekcija eksperimentalnih filmova, pod zajedničkim naslovom Kratkih 6 u Tuškancu, započela je u maloj dvorani Kina Tuškanac u utorak, 10. listopada 2006, i nastavljena svakoga drugog utorka u mjesecu. Do kraja godine održano je šest programa, poput izbora najzanimljivijih filmova s Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma 25fos ili islandskih audio-vizualnih radova, prikazanih u utorak, 24. listopada pod skupnim naslovom Hladno srce: Island.
U nedjelju, 15. listopada, prikazan je igrani film mladoga crnogorskog redatelja Željka Sošića Imam nešto važno da vam kažem (2005). Sošić je apsolvent Akademije na Cetinju, a u njegovu prvom igranom filmu u glavnoj je ulozi poznati pjevač Bojan Marović, uz Dragana Nikolića, Natašu Vinković, Varju Đukić i Milana Gutovića. Glavni je lik Balša, mladi violončelist koji dobije ponudu za nastavak karijere u inozemstvu, a posebna je vrijednost filma snimateljski rad Vladimira Vučinića, koji je snimao po ugledu na Dogmu, filmski kredo danskih umjetnika. Tako je prvi dio filma snimljen u jednom kadru sa statičnom kamerom, drugi je dio filma snimljen u više kadrova, ali opet sa statičnom kamerom, dok je u trećem dijelu snimano iz ruke, a u četvrtom je dio snimaka sačinjen statičnom kamerom, a dio iz ruke. Nakon projekcije publici su se predstavili redatelj, snimatelj i glavni glumac.

Ciklus filmova Claudea Chabrola nastavljen je 16. listopada filmovima Raskid (1970) i Doktor Popaul (1972) te Nevini ljudi prljavih ruku (1975) i Krvni srodnici (1978), a 23. listopada prikazani su i Violette Noziere (1978) te Ženski posli (1988). Program je organiziran i realiziran suradnjom Hrvatskoga filmskog saveza, Jugoslavenske kinoteke i Francuskog instituta.

Od 17. do 23. listopada trajala je Smotra suvremenog talijanskog filma, ostvarena u suradnji Hrvatskoga filmskog saveza s Talijanskom federacijom filmskih klubova i Talijanskim institutom za kulturu. Prikazani su filmovi Eve Ciuk Stvarnosti Kosova, glasovi manjina (2005), a redateljica i scenaristica je bila i gošća na projekciji, Pina La Face Vidjet će te u Cosenzi (2005) s gostovanjem autora, Eugenija Cappuccia Želio sam samo spavati na njoj (2004), Paola Franchija Gledateljica (2004), Antonia Capuana Marijev rat (2005), Francesca Calogera Nježnost dodira (1987), Pet olujnih dana (1997), Neumoljivi poručnik Rossi (2002), Mjesta gdje je živio Kum (2004) i Noćni čuvar (2000), Daniele Gaglianone Čak ni sudbina (2004), Massima Andreija Majka priroda (2005), Artura Lavorata i Felicea D’Agostina Pjesma novih emigranata (2005), Marca Turca U drugoj državi (2005), Lucia Pellegrinija Sad ili nikad (2003), Luce Lucinija Savršen čovjek (2005), Luce Minierija i Paola Genovesea Nema poruke na sekretarici (2004) i Costanze Quatrglio Otok (2003). Dio filmova prikazan je u Talijanskom institutu za kulturu, na Akademiji dramske umjetnosti, te u Vijećnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Predavanje o talijanskom filmu u prvom desetljeću novog stoljeća održao je Paolo Minuto, umjetnički direktor i docent povijesti talijanske kinematografije.

Luchino Visconti

U srijedu, 25. listopada, održana je projekcija kratkih filmova sa zajedničkim sloganom Daj mi kino! te američka politička komedija Little Miss Sunshine (2006) redatelja Jonathana Daytona i Valerie Faris, o američkom kultu uspjeha.
Od 26. listopada trajao je ciklus filmova Luchina Viscontija, u povodu stogodišnjice rođenja. Prikazani su filmovi Zemlja drhti (1948), Drage zvijezde Velikog medvjeda (1965), Rocco i njegova braća (1960) te Portret Luchina Viscontija redatelja Carla Lizzanija (1999).

U nedjelju, 29. listopada, održan je u Kinu Tuškanac Dan hrvatske animacije, na kojem su prikazani filmovi djece i mladeži iz 2005/2006, filmovi studenata ALU, Zagreb, natjecateljski program hrvatskog animiranog filma u sezoni 2005/2006. i filmovi u povodu pedeset godina Studija za animirani film Zagreb filma, a na kraju su podijeljene nagrade i priznanja.
Od 6. do 11. studenoga trajao je Ciklus Louise Brooks, američke glumice iz doba nijemoga filma, svojedobne heteroseksualne i lezbijske ikone, u povodu stogodišnjice rođenja. Prikazani su filmovi u kojima je glumila, Pandorina kutija (1929) i Dnevnik izgubljene (1929) Georga Wilhelma Pabsta te film Živjeti svoj život (1962) Jean-Luca Godarda, u kojem je glavni lik Nane Kleinfrankenhein sačinjen kao posveta Louise Brooks.

U petak, 10. studenoga, započeo je Ciklus Vittorija Gassmana, prikazivanjem filmova Brancaleoneova vojska (1966) redatelja Marija Monicellija i Toliko smo se voljeli (1974) redatelja Ettorea Scole, a nastavljen je filmovima Miris žene (1974) Dina Risija, Tatarska pustinja (1976) Valerija Zurlinija i Porodica (1987) Ettorea Scole.

U sklopu Dana srpske kulture u Zagrebu prikazani su u nedjelju, 26. studenoga, filmovi Olega Novkovića (rođena 1968, diplomirao filmsku i televizijsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi Srđana Karanovića), dugometražni dokumentarac Rudarska opera, o mladoj redateljici koja dolazi u rudarski grad Bor kako bi postavila Brechtovu predstavu Opera za tri groša, te igrani film Sutra ujutru, ljubavna drama koja je višestruko nagrađivana na nizu festivala, od Sopota, gdje je proglašena najboljim filmom festivala, do festivala u Aleksandriji, gdje je osvojila nagrade za scenarij i žensku ulogu, a srpski je kandidat za Oscara 2007. U glavnim su ulogama Uliks Fehmiu, Nada Šargin, Nebojša Glogovac i Lazar Ristovski. Scenaristica je obaju filmova beogradska dramaturginja Milena Marković.

Fantastika u španjolskom filmu, od 27. studenoga do 4. prosinca 2006, započela je prikazivanjem filmova Luisa Buńuela, Andaluzijski pas (1929), Šimun iz pustinje (1965), Viridana (1961) te Anđeo uništenja (1962), a nastavljena prikazivanjem filmova Alejandra Amenábara Otvori oči (1997) i Uljezi (2001), odnosno Fausto 5.0 Álexa Ollé, Isidra Ortiza i Carlosa Padrisa.

Krzysztof Kieslowski

Ciklus Krzysztofa Kieslowskog započeo je 5. prosinca prikazivanjem Dekaloga 1 i 2, a nastavljen idućih dana prikazivanjem Dekaloga 3, 4, 5 i 6, 7, 8, 9 (iz 1988) i 10, iz 1989, a nastavljen projekcijama filmova Tri boje: Plavo (1993), Tri boje: Bijelo (1994), i Tri boje: Crveno (1994). Program je ostvaren u suradnji Hrvatskoga filmskog saveza i Veleposlanstva Republike Poljske.

SADRŽAJ

ZAPIS